Block "35929" not found

Snabbguide
De flesta problem med Spypoint viltkamera kan lösas genom att följa dessa 4 steg:

1. Byt batterier

Se till att byta alla AA-batterier samtidigt. Använd alltid kvalitetsbatterier och kom ihåg att de inte får vara uppladdningsbara.

Om du använder Spypoint’s original litiumbatteri, se till att ladda det helt varje gång med en litiumladdare.

Se video

2. Formatera SD-kort

Problem med inspelnings- och sändningsfunktionen beror ofta på att filstrukturen på SD-kortet är felaktigt inläst eller skadad.

Problemet löses ofta genom att formatera SD-kortet (radera allt innehåll på kortet och återställa filstrukturen).

Om du vill behålla några av bilderna från kameran, spara dem på din dator eller en extern hårddisk innan du formaterar SD-kortet.

Guide för formatering av SD-kort:

Se guide

3. Byt SD-kort

Om problemet inte löses genom att formatera SD-kortet, prova med ett nytt kort och se till att det uppfyller följande krav:

• Klass 10 (min. 10MB/s)
• Max 32 GB
• SDHC (High capacity)

Se illustration nedan:

4. Uppdatera programvara

Om de tre föregående stegen inte har löst problemet, kontrollera om kameran har den senaste versionen av programvaran.

På Spypoint-kameror med sändningsfunktion kan du se versionsnumret i appen och jämföra det med den senaste versionen på Spypoints webbplats.

Om kameran har en äldre version måste programvaran uppdateras genom att spara den nya versionen på SD-kortet.

Se video

5. Hjälp med språkinställning

Om du vill ändra språket i din Spypoint-app, följ den här steg-för-steg-guiden. Det är enkelt och tar 2 minuter.

Se guide

Behöver du mer hjälp? Hitta din Spypoint-kameramodell nedan.

Spypoint-kameror med sändningsfunktion

Spypoint-kameror utan sändningsfunktion

Block "34455" not found