Det är Dangates ambition att din åtelkamera eller optik håller så länge som möjligt och därför hjälper vi dig även med gratis nedladdning av svenska manualer, goda råd för korrekt användning och underhåll samt länkar till nedladdning av mjukvara här på vår hemsida.

Support för tekniska produkter är mycket resurskrävande och för att vi ska kunna hjälpa alla ber vi dig att uppmärksamma riktlinjerna nedan:

När du köper en Bolyguard eller Spypoint spelkamera från Dangate finns det självklart stöd om kameran slutat fungera.

Innan du kontaktar oss, kontrollera först denna lista med orsaker till typiska fel och lösningar du kan hantera själv. Tryck för mer!

Om detta inte löser problemet, kontakta vår kamerasupport på info@dangate.dk

Ringer du oss, var redo med kameran, och du ska helst ha PC-åtkomst till vår hemsida Dangate.se/kundeservice – det är också viktigt att du sitter vid en Windows PC, då BMC Config (setupprogrammet) bara fungerar för PC.
Om en Bolyguard-kamera skickas in på service kan du räkna med en reparationstid på 7-10 arbetsdagar. Spypoint kamera skickas för service i Tyskland 2 gånger i månaden, så räkna med en servicetid på ca. 4-6 veckor.
Inkludera alltid en adekvat beskrivning av felet, dina kontaktuppgifter, information om inköpsställe och datum, och bifoga kamerans batterier, minneskort och SIM-kort om tillämpligt.
Service av kamera inom garanti, inklusive genomgång av inställningar, uppsättning med Dangate SIM-kort, mjukvaruuppdatering och returfrakt är givetvis gratis.
Vi tillhandahåller INTE service och uppsättning av kameror med andra SIM-korts abonnemang än våra egna.
Service av kameror utanför garantin, fel på grund av felaktiga inställningar, fel med tillbehör, eller mjukvaruuppdateringar faktureras 350 SEK DKK för att täcka teknikerns tid, plus returfrakt.
Skador till följd av användning av felaktiga tillbehör (batterier, kablar, SD-kort, solpaneler), vårdslöshet eller kondens som inte åtgärdats i tid täcks inte av kamerans garanti.
Tyvärr kan vi inte reparera skador på kamerans antennkontakt, lins eller om locket till IR-filtret är intryckt. I så fall måste kameran skickas till tillverkaren för service och du kan räkna med en reparationstid på ca. 3 månader och en faktura på ca. 2000 DKK
Dangate kan inte hjälpa till med felsökning, inställning och service av kameror av andra märken eller kameror som inte köpts av oss eller någon av våra återförsäljare – inte ens mot en avgift eller ens om du har ett SIM-korts abonnemang hos oss.

När du köper optik från Dangate finns det självklart stöd om enheten har slutat fungera.

Hos Sytong optics kan du räkna med en reparationstid på 7-10 arbetsdagar om vår tekniker kan lösa problemet.
Hos Pard optics kan du räkna med en reparationstid på 7-10 arbetsdagar om den danska distributören kan lösa problemet. Om detta inte är möjligt får du mer information om förväntad servicetid.
Inkludera alltid en adekvat beskrivning av felet, dina kontaktuppgifter och information om inköpsställe och datum.
Service av optik inom garantin är givetvis gratis.
Service av optik utan defekter eller optik utanför garantin faktureras för vår teknikers tid, eventuell faktura från tillverkaren samt fraktkostnader.
Skador till följd av felaktig användning, inklusive användning av felaktiga tillbehör eller bristande efterlevnad täcks inte av optikens garanti.
Dangate kan inte hjälpa till med felsökning eller service på optik av andra märken eller optik som inte köpts av oss eller någon av våra återförsäljare – inte ens mot avgift.

DOWNLOAD BMC CONFIG